Breaking news
KNM 2022: europejski rynek baterii litowo-jonowych wzrośnie 50-krotnie w ciągu najbliższych 10 lat

17 grudnia 2021 r. Bank Ochrony Środowiska S.A. podpisał kolejne umowy z firmami udzielającymi leasingu z dopłatą w ramach programu „Mój elektryk”. Dzięki temu PKO Leasing i Prime Car Management S.A., spółka dominująca Grupy Masterlease, skuteczniej będą rozwijać elektromobilność w Polsce.

 

IZCBOŚ udziela firmom i instytucjom dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych zeroemisyjnych pojazdów osobowych i dostawczych. Wszystko w ramach ścieżki leasingowej Programu „Mój elektryk”, co ma przyspieszyć proces transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym.

To kolejne firmy, z którymi BOŚ nawiązał współpracę przy wdrażaniu programu. Nabór leasingodawców prowadzony jest w trybie ciągłym – zainteresowane firmy mogą dołączyć do programu w dowolnym momencie.

- Im większa dostępność programu, tym w większym stopniu polski transport będzie ekologiczny. Już dziś podążamy drogą do zielonej, zrównoważonej przyszłości, a w wyniku podpisania kolejnych umów będziemy podążać nią jeszcze szybciej - komentuje Marzena Koczut, Wiceprezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.

- Cieszę się, że kolejni znaczący uczestnicy rynku leasingowego dołączyli do programu „Mój elektryk”. Dzięki temu na polskich drogach już wkrótce zobaczymy znacznie więcej ekologicznych pojazdów. To tylko element szerszej zmiany, która czeka nas w najbliższych latach. Większa liczba samochodów bezemisyjnych to jeden z wielu kroków, które musimy podjąć na drodze do bezemisyjnej gospodarki - komentuje Jerzy Zań, Wiceprezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.

- Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.

- Wynajem długoterminowy pozwala w przewidywalny sposób korzystać z samochodu. W tej formie finansowania jego formalnym właścicielem pozostaje firma leasingowa i to na niej spoczywa obowiązek zarejestrowania, ubezpieczenia, serwisowania pojazdu i sprzedaży używanego samochodu – to wszystko eliminuje wahania kosztów i zapewnia komfort używania elektryka w firmowej flocie. Chcemy współpracować ze wszystkimi grupami klientów uprawnionymi do otrzymania dopłat. Pamiętamy jednak, że elektryfikacją transportu w Polsce interesują się przede wszystkim przedsiębiorstwa i to w tym segmencie spodziewamy się największego ruchu. Jesteśmy na to przygotowani, bo finansowanie i obsługa flot samochodowych w korporacjach i sektorze MSP to od lat trzon naszej działalności - mówi Tomasz Jabłoński, Prezes Zarządu Masterlease.

Zgodnie z zasadami programu, BOŚ udziela dopłat do leasingu zeroemisyjnych pojazdów osobowych (samochody do przewozu max. 8 osób) oraz pojazdów dostawczych z masą do 3,5 t. Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu. Z dopłat do leasingu mogą skorzystać m.in.: przedsiębiorcy, osoby fizyczne, spółdzielnie i rolnicy indywidualni, jednostki sektora finansów publicznych, stowarzyszenia i fundacje oraz kościoły i inne związki wyznaniowe.

W programie „Mój elektryk” formalności są maksymalnie uproszczone. Obowiązuje zasada „jednego okienka”, tzn. wniosek o dotację i leasing załatwia się w firmie leasingowej, która podpisała umowę z BOŚ.

Warto przypomnieć, że w programie „Mój elektryk” od 12 lipca br. w NFOŚiGW trwa nabór wniosków od osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupionego osobowego samochodu elektrycznego. Nabór potrwa do 31 września 2025 r. Kwota dopłaty sięga w tym naborze 18 750 zł, a w przypadku rodzin wielodzietnych (posiadaczy Karty Dużej Rodziny, dalej KDR) – nawet 27 000 zł.

Leasingodawcy zainteresowani współpracą z BOŚ powinni odwiedzić stronę: https://www.bosbank.pl/moj-elektryk.

 

Źródło: BOŚ; fot. IZC